1 Kasım 2017 Çarşamba

Bir Mektup ,Ben Haşimato

                     
                   Merhaba, benim adım Haşimato

Ben görünmez bir  bağışıklık sistemi hastalığıyım ve tiroid bezlerinin hipotiroidi olmasına sebep olurum.
Şimdi ben hayatına kancayı taktım. Eğer hipotiroidin varsa muhtemelen ben de varım. Ben hipotiroidinin Birleşik Amerika'da ve dünyanın birçok ülkesindeki bir numarlı nedeniyim.
Öyle sinsiyim ki yaptırdığın kan testlerinde görünmem.
Etrafındakiler seni göremez,ya da duyamazlar ama SENİN BEDENİN beni hisseder.
Dilediğim yerde istediğim şekilde sana saldırabilirim. Çok şiddetli ağrılara sebep olabilirim,ama eğer iyi havamdaysam genel bir ağrıya sebep olurum.
Enerjik olduğun ve eğlendiğin günleri hatırlıyor musun?
Enerjini aldım ve sana şiddetli yorgunluk vrdim. Hadi bakalım eğlenmeyi bir dene şimdi.
Senden iyi ve derin uykuyu alabilir ve onun yerine sana zihin bulanıklığı ve konsantrasyon bozukluğu verbilirim.
Sende 7-24 uyuma isteği oluşturur  ama aynı zamanda sana uykusuzluk sorunu verebilirim.
Etrafındaki herkes kendini normal hissederken, sana içten içe titreme,üşüme ya da hararet hissi verbilirim.
Şiş eller, ayaklar, şişkin yüz, göz kapakları verebilirim veya her yerinde ödem oluşturabilirim.
Panik ataklarla seni endişeli ve depresif yapabilirim. Başka mental problemlere de sebep olabilirim. Sebepsiz ruhsal geçişleri bilir misin? İşte o benim. Sebepsiz ağlamalar? Sebepsiz sinirlenmeler? İşte muhtemelen bunlar benim.
Saçlarının kurumasına, dökülmesine sebep olabilirim; akaneye, sivilceye ve cildinin kupkuru olmasına neden olabilirim.
Kilo almana sebep olabilirim ve ne yersen ye, ne kadar egzersiz yaparsan yap kilo vermene izin vermeyebilirim, ya da çok kilo verdirebilirim. Ayırım yapmam.
Bazı diğer bağışıklık sistemi hastalığı arkadaşlarım sık sık bana katılırlar ve sana yaşayacağın daha da fazla problem oluştururlar.
Eğer bir planın varsa, ya da güzel bir gün geçirmeyi dört gözle bekliyorsan,bunu senden alabilirim. Bana sormadın ki. Ben seni bir çok sebepten dolayı seçtim:
Atlatamadığın virütik hastalıklar, bir araba kazası veya bir taciz ve travma (büyük stersten bahsediyorum).Benim bulunduğum aile hikayen olabilir.Ne olursa olsun ben buradayım ve kalacağım.

Benden kurtulmak için doktora gideceğini duydum. Çok güldürdün beni.
Bir dene bakalım. Sana gerçekten yardımcı olabilecek bir doktor bulabilmen için çok ama çok doktor gezmen gerkecek.

Yalnış reçeteler veilecek sana, ağrı kesiciler, uyku ilaçları, enerji hapları. Depresyonda olduğunu söyleyecekler ve sana antidepresan ilaçlar  vercekler. 
Seni umutsuz ve daha da hasta edecek başka bir çok yöntemim var, liste sonsuz: yüksek kolesterol,safra kesesi sorunları, kan basıncı problemi, kan şekeri ve kalp problemleri bunların arasında.Hepsinin sebebi muhtemelen benim.
Hmile kalamıyorsun ya da düşük mü yaptın? Bu da muhtemelen benim.
Nefes problemin mi var? Evet muhtemelen ben.
Karaciğer enzimlerin mi yükseldi? Evet muhtemelen ben.
Diş ya da diş eti problemleri mi?
HIV virüsü mü? Evet muhtemelen ben.
Sana listenin sonsuz olduğunu söylemiştim.
Trancutenaous elektirik sinir uyarımı verilmiş olabilir sana, ya da iyi uyku çeker ve düzenli egzersiz yaparsan benim çekip gideceğimi de söylemiş olabilirler.
Pozitif düşünmen gerektiği söylenecek sana, gittiğin sayısız doktora kendini ne kadar yorgun, hasta ve bitkin hissettiğini anlattığında geçiştirileceksin ve HEPSİNDEN ÖNEMLİSİ ciddiye alınmayacaksın. Vee çok büyük ihtimalle bu ''anlayışlı doktorlar'' seni bir psikoloğa yönlendirecekler.
Ailen ve arkadaşların benim yüzümden nasıl takatten düştüğünü ve diğer hissettiklerini dinlemekten bıkıp usanacaklar.
Bazıları sana '' Sadece kötü bir gün geçiriyorsun'' ya da '' Tamam 20 yıl önce yaptıklarını artık yapamayacağını hatırlamalısın'' diyecekler.
Şuna benzer şeyler de söyleyecekler '' Hemen kalkıp biraz hareket edersen, dışarıda biraz vakit geçirirsen daha iyi hissedeceksin.''
Bedeninize ve zihninize bunları yapabilecek enerjiyi  benim kestiğimi ve senin hareket etmeni  ENGELLİYENİN ben olduğumu asla anlamıyacaklar.
Bazıları arkandan konuşacak, sana hastalık hastası diyecekler.
Sen çevrende bu konuda kendini ifade etmeye çalışırken, özellikle bu diyaloğun ''normal'' insanlarlaysa gitgide saygınlığını yitirecek ve artık konuşmanın devamında da ne söyleyeceğini unutuvereceksin.
Şunlar da söylenecek sana '' Aaa büyükannem de böyleydi ama ilaçlarını düzenli alınca iyileşti.''

Herkesle AYNI olmadığını, büyük annenin ilaçlarla düzelmiş olabileceğini ama bunun illaki sende işe yarayacağı anlamına gelmediğini umutsuzca anlatmaya çalışacaksın.
Bu hastalığın seni nasıl tepeden tırnağa etkilediğini  ve her hücrenin, her vücut sisteminin  ve organının yeterli miktarda doğru olan hormon tedavisine İHTİYACI olduğunu  anlamayacaklar. Başkaları için çözüm olanın değil.
Benle savaşırken destek alacağın ve anlaşılabileceğin tek yer seninle aynı hastalığı tecrübe etmiş kişilerdir. Ancak onlar seni tam olarak anlayabilirler.
             Ben Haşimato hastalığı
                                                                   www.LiveWellWithMell.com
                                                                   Çeviri: Peyruze Ensari

2 yorum: